Tuesday 23 September 2014

sshhh..... it is a secret

gambar : sumber google


Rahsia

Sape yang pernah suruh kawan simpan rahsia masa kecik kecik dulu? Mesti korang semua pernah kan? Tak payah carik orang lain la. GC pun sama jugak pernah. Tetapi,,, berapa ramai orang memang betul betul simpan rahsia tu? honestly GC pun ada jugak terlepas cakap "rahsia" tu. Biasalah mase tu budak lagi belum matang. Hahahaha..

Well, 

Sekarang ni GC pun dah lama angka 2 kat depan umur tu. eh tuanya. Rahsia yang dapat sekarang tak sama macam dulu. Sekarang tanggungjawab untuk memegang rahsia lebih berat walaupun sekecil zarah je rahsia tu. Bermacam macam jenis rahsia yang ada. Tak kira lah untuk kawan ke, kerja ke, waima adik beradik mesti ada rahsia yang taknak inform kepada ibu bapa kan? 

So, 

Sekiranya kita diberi tanggungjawab untuk merahsiakan sesuatu sepatutnya sudah boleh berfikir dan semestinya akan berfikir terlebih dahulu sebelum ingin membocorkan rahsia itu. Taklah macam kes yang terjadi pada negara kita (kebocoran kertas UPSR). Sekiranya mata-mata yang diberi tanggungjawab tidak dikaburi dengan wang ringgit mesti tiada kes seperti itu berlaku.

gambar : sumber google

Harap harap lepas ni paper yang terpaksa diulang tu tidak akan bocor lagi. Begitu jugak dengan peperiksaan lain yang bakal menjelang selepas ini dan seterusnya.

toodles~~





No comments:

Post a Comment