Thursday 12 February 2015

Sabar itu indah

Ya, memang sabar itu indah. 

Tapi bukan sabar jika ada hadnya. Aku juga manusia. Manusia yang mempunyai perasaan marah. Kita semua adalah sama. Tiada siapa yang sempurna melainkan Allah. Aku hanya boleh berdoa supaya Allah menahan diri aku daripada keluarnya kata-kata kesat terhadap mereka yang hanya memikirkan diri mereka sendiri.

Ya, memang sabar itu indah.

Tapi janganlah pula kamu yang berada di sini cuba untuk merobohkan kesabaran aku. Aku sedar siapa diriku ini. Tapi kamu juga harus sedar siapa diri kamu itu. Janganlah tuduh sebarangan sekiranya kamu tidak tahu. Jangan menilai dari paras rupa. Nilailah apabila kamu mengenali aku.

Ya,  memang sabar itu indah!


sumber : google





2 comments:

  1. wah macam best.. sempat lagi tak nak join ni?

    ReplyDelete
  2. betul tu..sabar tu memang indah..subhanallah :)

    ReplyDelete